Business, Services & Investment sectors

قطاع الأعمال والخدمات والإستثمار

يطلق على قواعد البيانات في جميع المجالات المختلفة مصطلح (Mine) أي المنجم او الكنز لما تحتويه من بيانات قادرة على تحقيق تطور ونمو واستشراف المستقبل في أي قطاع من القطاعين العام والخاص ويوصف على انه تطور ونمو غير مسبوق.    

                                                               

وقد أدى التطور السريع في التكنولوجيا والاتصالات وتكنولوجيا المعلومات على مدى العقد الماضي إلى تغيير جذري في بنية قواعد البيانات الخاصة بالشركات والبنوك والوكالات والحكومات. حيث حول هذا التطور بنية قواعد البيانات في جميع المجالات من البنية التقليدية إلى البنية المعقدة (البيانات الضخمة Big Data وبيانات الفضاء الإلكتروني Cyberspace Data).

 

حيث أن قاعدة البيانات في أي شركة أو قطاع تتكون حالياً من 90٪ من الشكل المعقد (البيانات الضخمة Big Data وبيانات الفضاء الإلكتروني (Cyberspace Data) مع العلم أن الطرق التقليدية تفتقر على القدرة لمعالجة واستخراج المعرفة من البيانات الضخمة Big Data وبيانات الفضاء الإلكتروني Cyberspace Data، وهذا يؤدي لضعف المعلومات والقرارات المستمدة منها لاعتمادها فقط على 10% من المعرفة المتواجدة في قواعد بياناتهم.

علم البيانات لديه القدرة على معالجة واستخراج المعرفة من البيانات الكبيرة و Cyberspace Data لتحقيق نمو حقيقي في كل من القطاعين العام والخاص.

يسعى فريق DSRAT إلى تقديم الخدمات من خلال  ممارسي علم البيانات لمختلف القطاعات الحكومية والخاصة (مثل البنوك ، والتأمين ، والصحة ، والصناعة ، والتعليم ، والمبيعات ، والأمن ، والعسكرية ، والاتصالات ، والنقل، والدوائر الحكومية ، والمنظمات الدولية)، لتعزيز وتطوير التقنيات التنبؤية في هذه القطاعات  للوصول إلى أفضل الخدمة بأقل تكلفة وأكثر ربحاً ، من خلال بناء النماذج الذكية بتقنيات علم البيانات (Data Science) وتحليل البيانات الضخمة (Big Data) وبيانات الفضاء الإلكتروني (Cyberspace) لـِ

The database in all  different fields It is called Mine because it includes massive data that is able to develop and shape future significantly in any fields whether in private or public sectors. 

The rapid development of technology, communications and information technology over the last decade has radically changed the structure of databases for companies, banks, agencies and governments, and the structure of data used in scientific research. This development has transformed the structure of database in all fields - from the traditional structure to the complex one (Big Data & Cyberspace Data). 

whereas any database in any company or sector consists of %90 of complex form (Big Data & Cyberspace Data), While the traditional methods lack the ability to process and extract knowledge from the Big Data and Cyberspace Data.
The Data Science has such an ability to process and extract knowledge from the Big Data and Cyberspace Data to make a real breakthrough in both public & private sectors.
The DSRAT team seeks to provide services through Data Scientists cooperate with various government and private sectors (banking, insurance, health, industrial, education, sales, security, military, communications, transportation, government departments, & international organizations), to enhance the predictive techniques in these sectors to develop strategic plans to reach the best services at high profitability and less cost, By building smart models with Data Science techniques, Big Data and Cyberspace Data analysis to: 

What We Do